Makaron z podgrzybkami

W tym roku w lasach było mnóstwo grzybów: prawdziwki, kurki, podgrzybki, teraz pojawiły sie opieńki. Tekst ten napisałam dwa tygodnie temu i o nim zapomniałam... Zastanawiałam się dzisiaj, co zrobić na obiad i przegladając bloga odkryłam, że mam dwa nieopublikowane posty o daniach z leśnymi grzybami. Dzisiaj pierwszy- makaron z podgrzybkami, jutro tarta z prawdziwkami.
Podgrzybki, które kupiłam mogłam wybierać z koszyka pojedynczo i wybrałam najmłodsze (najmniejsze) i najładniejsze tak, jak w życiu bywa - szanse nie są równe dla wszystkich...


Składniki:
  • 50 dkg podgrzybków
  • cebula czerwona
  • oliwa
  • parmezan do posypania - jak kto lubi
  • dużo zielonej pietruszki, sól, pieprz, oregano
  • makaron 
  • łyżka kremowego serka Almette
Przygotowanie:
  • Gotuję makron zgodnie z przepisem, odcedzam
  • Do gorącej oliwy wrzucam pokrojoną cebulę, po chwili dodaję grzyby, smażę mieszając, aż odparuje woda
  • Dodaję zieloną pietruszkę, sól, pieprz, oregano do smaku. Duszę przez 5 minut pod przykryciem.
  • Zdejmuję pokrywkę, dodaję serek kremowy, mieszam i chwilę smażę
  • Dodaję makaron do grzybów i mieszam, po chwili podaję każdemu na talerz. 
  • Posypujemy parmezanem, ja posypałam koperkiem, smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny